Amazon.com Widgets

  ספרים חדשים - אתר טקסט    ⚞  שנת 2009  ⚟

 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | שנת 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 

|  אוגוסט 2019 |  יולי 2019 |  יוני 2019 |  מאי 2019 |  אפריל 2019 |  מרץ 2019 |  פברואר 2019 |  ינואר 2019  |  דצמבר 2018 |  נובמבר 2018  |  אוקטובר 2018 |  ספטמבר 2018 |

» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» פרויקט נחום גוטמן
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008

גודל אות רגילגודל אות גדול יותרגודל אות גדול מאוד

| כולם | ספרים בחודשים |
| אודות טקסט | יצירת קשר |
פרטיות בטקסט

ספרים חדשים בפורמט RSS


» טקסט  » ספרים תרגום  » ספרים חדשים במרץ 2009       חזור

2 נובלות פורטוגליות: הברון, נהר קוצף
מאת: ברנקיניו דה פונסקה
Branquinho da Fonseca - O Barao, Rio Turvo

ההוצאה:

מבע

כמיהה עמוקה לאהבה. געגועים עד כלות. ערגה שאינה מרפה. כל אלה אצורים במילה פורטוגלית טעונה, שהיא חלק בלתי נפרד מחיי הפורטוגלים ומתרבותם - סאוֹדַד (saudade).

ברנקיניו דה פונסקה (1974-1905), גדול אמני הנובלה הפורטוגלית, סופר, מחזאי ומשורר ששחרר את הנובלה הפורטוגלית מכבלי קרתנותה ופרץ עִמה אל זירת הספרות הבינלאומית, מפליא ללכוד אותה השתוקקות עלומה אל משהו שספק היה ספק לא היה. ביד אמן הוא טווה עלילה חידתית באווירה דחוסה ואפלה, הזויה וציורית, ושוזר בה תובנות מפתיעות על הטבע האנושי.

אחרית הדבר לספר נכתבה במיוחד למהדורה העברית בידי מנואל פופה, סופר, עיתונאי, מחזאי ודיפלומט, שאף כיהן כנספח התרבות בשגרירות פורטוגל בישראל.

2 נובלות פורטוגליות: הברון, נהר קוצף
שתפו אותי

2 נובלות פורטוגליות: הברון ונהר קוצף מאת ברנקיניו דה פונסקה בהוצאת מבע, תרגמה מפורטוגלית: דלית להב, עריכת תרגום: ורוניקה ים, עיצוב העטיפה ועימוד: רות ארז, בסיוע המפעל לתרגום ספרות מופת מרכז ההדרכה לספריות בישראל והמכון הפורטוגלי לספרות ולספריות בשתוף משרד התרבות הפורטוגלי.

נובלות פורטוגליות | הברון, פתיחת הנובלה
איני אוהב לנסוע. אולם בתוקף תפקידי כמפקח על בתי ספר יסודיים אני נאלץ להתרוצץ ללא הרף ברחבי הארץ. כאביר נודד אני מהלך בנתיבים רצופי הרפתקאות מרהיבות, ריגושים חדשים ומופלאים. אני נזכר ברגעי נועם, מתרפק עליהם בגעגועים ומקווה כי ייקָרו על דרכי עוד רגעים כאלה ויעוררו בי כמיהה מחודשת. נפשי יוצאת אל נעורי נצח, אל נקודות מבט שונות, אל אופקים חדשים.

אבל איני אוהב לנסוע. אולי משום שמדובר בחובה ובחובה אין הנאה. אני נפעם מיופיו של הנוף שאינו נופל מיופיים של בני האדם. ואכן אני מתעניין מאוד במין האנושי, במנהגים ובהבדלים בין אופני חשיבתם של אנשים מחבלי ארץ שונים. בארץ כה קטנה, רבגוניות כזו היא מדהימה. אולם איני אתנוגרף, איני חוקר הווי עמים, ואפילו לא מלומד העוסק בתחומים אלה, ואני מאבד עניין במהירות. תהיה אשר תהיה הסיבה, איני אוהב לנסוע. כבר שקלתי להתפטר, אך קשה למצוא משרה שתניב שכר דומה.

אני משתכר אלפיים אשקודוס בחודש, נוסע חינם ברכבות ומקבל החזר הוצאות. די לי בכך, שכן אני חי לבדי ויכול לחסוך מעט, ובמהלך חודש אחד של חופשה שנתית שהמשרד מעניק לי, אני יכול לטייל בארצות אחרות, אך איני נוסע. איני מסוגל. במהלך חודש החופשה ברצוני להישאר במקומי, בשקט, ככל שאתאווה. אני רוצה להתעורר בחדרי כל בוקר במשך שלושים בקרים רצופים. הייתי רוצה לראות אותו רחוב במשך שלושים ימים רצופים, ללכת לאותו בית קפה, לפגוש אותם אנשים! לו רק הבינו בני אדם כמה עונג יש בכך, איזו שלווה פנימית, ועד כמה מצטללות המחשבות המתגבשות ללא הפרעה.

כדי לחשוב צריך להיות רגוע. אחרי זמן מה אפשר אמנם להתעייף, אך הטבע דורש חדגוניות מסוימת. עצים אינם זזים ממקומם. בעלי חיים נוטשים את מרבצם רק בגלל צורך גופני, כשהאקלים או הרעב מאלץ אותם לכך. בעניין זה דעותי ברורות וניסיוני רב. אפשר שזהו הדבר היחיד שדעותי עליו מוצקות וניסיוני מספק. אך די בפילוסופיה; אספר על נסיעתי לסרה דו ברוזו.

יצאתי למסע כדי לבדוק את בית הספר היסודי בעיירה ו__. היה זה נובמבר חורפי גשום מאוד וההרים נראו משמימים וקודרים כפי שאפשר היה לצפות בנסיבות כאלה. בצדי הדרך היו פזורות אבנים שהבהיקו מגשם, אדמה סחופה ועצים שענפיהם היבשים מעוקמים. נסעתי ברכבת לעיר הקרובה ומשם במונית שהביאה אותי עם לילה אל כפר שאיני זוכר את שמו. אמרו לי שבקצה הרחוב אמצא פונדק. היה זה בניין ישן ומתפורר. נכנסתי היישר אל המטבח, חדר ארוך וחשוך ובקצהו אח מבוערת.

ליד האח ישבה אישה זקנה. חשתי מבוכה ולא ידעתי מה לעשות, כשלפתע נכנסה לחדר אישה ושאלה עלי. זו הייתה המורה שבאה לפגוש אותי כשהודיעו לה שהגעתי. הייתה לה חזות צעירה אם כי לא יפה. עם זאת, נראתה נעימה ובעיניה מבט נבון ששיווה לפניה ארשת מושכת. בלא שמץ של היסוס התחילה לפעול, כאילו הייתה מורגלת בכך כל ימיה. היא הורתה למוזג ללכת ולהודיע לברון שמישהו הגיע מליסבון ולשאול אותו אם ייאות להשאיל לאורח סוס השכם בבוקר, כדי שיוכל לצאת להרים. ולי אמרה: "עוד תראה איך כל הבעיות יבואו על פתרונן, לא רק בעיית הלינה אלא גם עניין הנסיעה."

היא אמרה לי דברים מעורפלים על הברון, ובעודנו יושבים ליד האח שהפיצה חום ואור התחלנו לדבר על עניינים שונים. דיברנו על הבדיקה שעלי לערוך ועל החיים בכפר. פניה של המורה נפלו, אך היא התעשתה מיד. התרשמתי כי היא אישה חזקה, אופטימית אם כי לא מאושרת. הבנתי את מצוקתה של האישה האומללה. הצדק היה עִמה. מנקודת השקפתה, הצדק היה עִמה.

החלטתי להסתפק בהכנת דוח ולא להעמיק בחקירת העניין, וזאת כדי להגן על המורה שמתוך עליונות אינטלקטואלית ברורה לא הסתגלה לסביבתה. בינתיים הוגש בספלים גדולים של תה קפה גרוע שלא יכולתי לשתות. המורה לגמה מן הקפה, ובאחת, התחוור לי כי אי הסתגלותה לסביבה חמורה פחות מכפי שהערכתי.

גם אני סבור כי האדם הוא היצור הסתגלני ביותר. המשכנו לשוחח על דא ועל הא וכך חלפה כמחצית השעה כששמענו רעש מכונית. היא קמה ממקומה כנבהלת והכריזה שהוא תמיד מופיע. עבר עוד רגע ודלת המטבח הקטנה נפתחה ומהחלל החשוך הגיח גבר בעל גוף שנאלץ להתכופף כדי להיכנס. הוא היה רחב כתפיים, על ראשו כובע רחב שוליים, וגלימה שחורה וכבדה עטפה את גופו מכף רגל ועד ראש. הוא עצר וקולו העמום נשמע מרוחק:

"ערב טוב!"

היה משהו מהלך אימים בדמותו. הוא עדיין נראה צעיר (מעט יותר מארבעים), חזותו פראית ותנועותיו נרפות, כמו עצר הכול מלכת על פי גחמותיו. נראה היה כי הוא שולט לחלוטין בסביבתו. הוא התקדם לעברי בצעדים אטיים ונעץ בי מבט צונן. לפתע השתנתה ארשת פניו כמו הוסרה מהם מסכה והוא שאל אותי, בעודו צוחק, מי אני ומניין באתי. בעוד אני תוהה ביני לביני איזו מהבעות פניו היא מסכה, הוא המשיך לדבר ולצחוק בלי להקשיב לתשובתי.

סברתי כי התרשמותי הראשונה אינה הוגנת וכי אחרי ככלות הכול ייתכן שהברון הוא אדם נעים הליכות. עם זאת, שאר הנוכחים בחדר לא חשו בנוח במחיצתו. בעיני היה פשוט וגס, אך דווקא משום כך התחיל למצוא חן בעיני. הוא הצהיר כי מעתה ואילך אהיה אורחו, ואת התירוצים החמקמקים שלי קטע בפסקנות בהכריזו ביובש ובנימה מבודחת שלא יקבל כל סירוב:

"אני הוא הקובע כאן!"

עיני צדה על פניו מבט חמור סבר, שהתחלף מיד בארשת ילדותית, עולצת, שניסיתי להבינה. ככל הנראה היה זקוק לחֶברה ונאחז בי כהלך בלב מדבר הפוגש סוף סוף מישהו. נראה היה כי הוא נהנה הנאה רבה לארח אורחים בביתו. הוא פשוט הודיע לי שעלי לשהות בביתו שבוע ימים, וכי אוכל להזמין ידידים משני המינים. עניתי שלא אוכל להישאר יותר מיומיים, והוא קימט את מצחו וענה לי כמעט בבדיחות הדעת:

"עוד נראה. אני הוא הקובע כאן!"

ואז הבנתי כי נפלתי לידיו של עריץ, אדם הרגיל לאכוף את רצונו על אחרים. נחוש בדעתי אמרתי כי לא אוכל להתעכב זמן ארוך יותר, ואמרתי לו זאת בתקיפות. הוא חייך בביישנות, מיתמם, כילד. התנצלתי והסברתי לו שעלי לסדר את ענייני למחרת בבוקר ולנסח את הדוח שלי. הוא פלט לעברי בבוז:

"איזה דוח?!"

דבריו והנימה שבה נאמרו פגעו בי כצליפות שוט. הוא קם על רגליו כך שגם אני נאלצתי לקום, והוסיף:

"לכל הרוחות, עזוב שטויות!"

כשמישהו מציב לפני אתגר הכרוך בעשיית דבר שאני רוצה לעשותו אך לא יכול, כשאני רואה מישהו רוחש בוז לדברים שגם אני הייתי רוצה לבוז להם אך לא יכול כי אני משועבד להם, יש בכך משום השפלה צורבת, והדבר מעורר בי כעס נורא. הברון תיקן את עצמו כאילו קרא על פני את תשובתי:

"סלח לי על התנהגותי, על דברי. אני מתבדח... אני אוהב להתבדח על עניינים רציניים."

בזהירות שינינו את הנושא והחלטנו לצאת לדרך. חייו של איש עשיר זה, שמצא לעצמו מסתור בכפר הררי בקצה העולם, התחילו לעורר את סקרנותי. הוא נפרד לשלום מהמורה, אחז בזרועי ומשך אותי אל הרחוב. הוא פתח את דלת המכונית, דחף אותי פנימה, התיישב ליד ההגה והמשיך:

"ביום שני אני מצפה לכמה חברים מקואימברה ולבחורות שהן באמת משהו! אתה מכיר את קואימברה? בטח שאתה מכיר. מי לא מכיר את קואימברה? היה לי אפילו סוס שלמד באוניברסיטה של קואמיברה. בשנה השלישית ללימודי באוניברסיטה הבנתי שהלימודים נועדו לסוסים. הגעתי הביתה, העליתי את "שַׁחֲרוּר" (סוס שחור, כליל השלמות) לרכבת והבאתי אותו לקואימברה. כינסתי את כל החבורה, ויחד (כאן קטע את סיפורו והתלונן על מצבו הגרוע של הכביש: 'הכבישים האלה איומים ממש. כשמצב הבורות יידרדר, אביא לכאן את פקידי הממשלה ואדחוף את חוטמיהם לתוך הבור') ... כינסתי את כל החבורה וצעדנו יחד בשיירה עד השער הראשי, ושם עמדתי על פסל האריה וצעקתי לקהל:

[...]

אחרית דבר | מנואל פופה, ברנקיניו דה פונסקה - מכונן וחדשן
ביוזמתם של סטודנטים צעירים, הופיע בעיר קואימברה ב-10 במרץ 1927 כתב עת בשם "פרזנסה" שחולל תמורה של ממש בספרות הפורטוגלית. כתב העת יצא לאור במשך שלוש עשרה שנים רצופות על אף המחסור התמידי במשאבים וההתנגדות שעורר הקו החדשני והמתריס, שנקט כלפי הספרות האקדמית והמאובנת שמשלה בכיפה. הוא אף תקף את הצנזורה הפוליטית שהונהגה לאחר המהפכה הצבאית שהתרחשה ב-28 במאי 1926 וביתר שאת עם עלותו לשלטון של סלזאר, הרודן שעמד בראשות המשטר הדיקטטורי שעתיד היה לשרוד עד 25 באפריל 1974.

עורכי כתב העת, שבלט במקוריותו ובעיצובו האסתטי, היו שלושה אנשי עט שטבעו את חותמם על המאה ה-20 בפורטוגל: ז'וזה רג'יו, ז'ואאו גספר סימואיס וברנקיניו דה פונסקה. הראשון היה ללא ספק גדול משורריה של פורטוגל בתקופתו. השני, לבד מהיותו סופר מוערך ביותר, הקדיש עצמו במשך שישים שנה להוראה ולביקורת ספרות. יותר מדור אחד של פורטוגלים התוודע לספרות בתיווכו מעורר ההשראה. והשלישי, ברנקיניו דה פונסקה (1974-1905) - סופר, מחזאי ומשורר - שִחרר את הנובלה הפורטוגלית מכבלי קרתנותה ופרץ עִמה אל זירת הספרות הבינלאומית.

בראשית דרכו כתב דה פונסקה בשם העט Ant?nio Madeira ואף נמנה עם מייסדיהם של כתבי עת אחרים שעסקו בביקורת הספרות הפורטוגלית המודרנית, ביניהם טריפטיקו (Triptico), סינל (Sinal) ומניפסטו (Manifesto), כולם כתבי עת חדשניים כפי שמעיד שמם.

פועלם של אנשי "פרזנסה" חתר ליצירת תרבות מחדשת. עורכיו חשפו לציבור אמנים מגוונים מתחומים שונים וקרעו צוהר אל עולם סוציו-פוליטי נחשל ביותר, שלמרבה הצער צפה בשתיקה ברדיפת אנשי האליטה הפורטוגלית, שמקצתם אף נאלצו להגר מארצם. אנשי "פרזנסה" ראו חובה לעצמם להביא אל קדמת הבמה את שני ענקי הספרות הפורטוגלית, מאריו דה סה קרנרו ופרננדו פסואה, שניסו בשנת 1915, לראשונה, למרוד בקונפורמיזם הרווח באמצעות כתב העת הפוטוריסטי "אורפאו" (Orpheu), שיצא לאור פעמיים בלבד. "פרזנסה" העניק במה קבועה ליצירותיהם והדגיש את תרומתם וחשיבותם. הוא זה שאף הציג לראשונה בפני הקוראים הפורטוגלים דמויות מפתח בספרות העולמית ובהן דוסטוייבסקי, איבסן, פרויד, פרוסט, ז'יד ואחרים.

זה היה הרקע לפריצתו של ברנקיניו דה פונסקה שפרסם את הקובץ "נתיבים מגנטיים" (Caminhos Magneticos) בשנת 1938 והתגלה מיד כמחבר נובלות שאין שני לו. כתיבתו מצטיינת בטכניקה מודרנית מאוד ואפשר לומר שינק אותה מיצירותיהם של הסופרים הצפון אמריקנים הגדולים: ג'ון סטיינבק, סקוט פיצג'רלד וארנסט המינגוויי. בכתיבתו יש ריאליזם, שפה ישירה, ותנועה מתמדת שייחודה בכך שהיא פנימית במהותה, שכן דה פונסקה ניחן בתובנה פסיכולוגית דקה מן הדקה. הוא סופר פורטוגלי שארבע פנים לו: לירי, מאוהב, טרגי ומבשר הפנטסטי. הוא חוקר את המציאות על רבדיה המורכבים אך כשאותותיו של המופלא חודרים לתוכה, דה פונסקה שומר על רגליים נטועות היטב בקרקע.

עוד בקובץ סיפוריו הראשון "רבדים" (Zonas, 1931), המזכיר בסגנונו את יצירתו של ראול ברנדאו ענק נוסף של הספרות הפורטוגלית, חקר דה פונסקה את המציאות הרב שכבתית ועשה זאת בבהירות לירית, ברוח הסופרים הרוסים הדגולים ובהשראת יצירותיו של קמילו קסטלו ברנקו, מורו ורבו הגדול של הרומן הפורטוגלי.

"הברון" (1943), יצירת המופת של ברנקיניו דה פונסקה, היא אכן פיוטית, פנטסטית, מאוהבת וטרגית. האם היא יצירת המופת של הספרות הפורטוגלית? אני סבור שלא תהיה טעות בידי אם אומר כי זוהי יצירת מופת בקנה מידה בינלאומי. בנובלה זו משוקע עד תום האני היוצר שלו - יחיד במינו ומקורי לאין שיעור. הנובלה השנייה, "נהר קוצף" (1945), אף היא עדות ליד האמן של דה פונסקה ולסגנונו החדשני.

מנואל פופה (Manuel Poppe) ליסבון, 2008

© כל הזכויות שמורות למבע הוצאה לאור

2 נובלות פורטוגליות: הברון, נהר קוצף - ברנקיניו דה פונסקה
Branquinho da Fonseca - O Barao, Rio Turvo


לראש העמוד

מומלצים: ספרים | כתב עת ספרים | עולם חדש | רמקולים | זכות הילד לכבוד
| סמיוטיקה | מטר | רמות | Tom | דלילה | מיקרוטופינג

ספרים חדשים באוגוסט 2019:
אולטימטום, אי אפשר לברוח מהשמש, אלוהים אתה שם? זאת מרגרט, אמש, לילה אחרון, גיא בן הינום, האוויר שאת נושמת, האיש שלא שרף את קפקא, האישה שלא הייתה, האלמנה השחורה, הזנה רעילה, הכלה מאיסטנבול, המיסה של האתאיסט, המשהו הזה, הסבך, וינה 1900 , חוק 5 השניות, חיים לנצח, יפים כמו שהיינו, לא העזנו לדעת, לאהוב מחדש, לקראת אוטוביוגרפיה מינורית, נהר הקרח, סודות, סוכרי יוסי - אמזלג, סטארט אפ, על מקום הימצאה, פול אוסטר 4321, פיצות,איקאה ודילמת האיש השמן, רומן, רשימת המוזמנים, שמיים שאין להם חוף.

ספרים חדשים ביולי 2019:
איה 50, איך לעצור את הזמן, אימפריית החטאים , אמא של הים, אמנות הזוגיות, אנגארד הסייף, אצל הילל ולילית מהעיר הגלילית, בבית הקפה האקזיסטנציאליסטי, בחזרה ללאקאן, ברונז, בריכה עירונית, בשבח המלחמה, דראגה קלרי, האחות המועדפת, הטופוגרפיה של העריכה, הסיפור יתחיל בפרנזו, הרצל - היסטוריה אירופאית, השאירו הודעה לאחר הצפצוף, השבוי ואשת השבוי, השמיעיני את קולך ונסו הצללים, התוואי האופקי, חדר הפלאות, יחידים במינם, ימים של פלא, ירח מעל סואץ, להיות אנושי - איריס מרדוק, ליאור רובין, ליאורה, לעולם אל תיתן לי ללכת, לשאלת המתודה, מבקשי חיים, מועדון ה-5 בבוקר, מוצא המינים מאת צ`רלס דרווין, מחר אני הולכת, מכת פתיחה, נשיקה של זהב, ספרות, היסטוריה היום האחר, על דלות המוסר, פונטי , פלמינגו - ימי אהבה, רוזה האדומה, שיבה לריימס.

ספרים חדשים ביוני 2019:
אני אבא שלך, גן ההרדופים, האדון היהודי, הזכות לשלמות הגוף, המוח המאושר, השירים הגנוזים, כובעים של זכוכית, נחובש, סודות, צמאה לך נפשי, שפילפוגל , שפילפוגל, תעלול.

ספרים חדשים

סמיוטיקה - בניית אתרים, עיצוב אתרים