Amazon.com Widgets

  ספרים חדשים - אתר טקסט    ⚞  שנת 2009  ⚟

 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | שנת 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 

|  אוגוסט 2019 |  יולי 2019 |  יוני 2019 |  מאי 2019 |  אפריל 2019 |  מרץ 2019 |  פברואר 2019 |  ינואר 2019  |  דצמבר 2018 |  נובמבר 2018  |  אוקטובר 2018 |  ספטמבר 2018 |

» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» פרויקט נחום גוטמן
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008
» ספרים בינואר 2010
» ספרים בדצמבר 2009
» ספרים בנובמבר 2009
» ספרים באוקטובר 2009
» ספרים בספטמבר 2009
» ספרים באוגוסט 2009
» ספרים ביולי 2009
» ספרים ביוני 2009
» ספרים במאי 2009
» ספרים באפריל 2009
» ספרים במרץ 2009
» ספרים בפברואר 2009
» ספרים בינואר 2009
» ספרים בדצמבר 2008


גודל אות רגילגודל אות גדול יותרגודל אות גדול מאוד

| כולם | ספרים בחודשים |
| אודות טקסט | יצירת קשר |
פרטיות בטקסט

ספרים חדשים בפורמט RSS


» טקסט  » מדריכים ומסעות  » ספרים חדשים ביולי 2009       חזור

כוחו של השחקן
מאת: איוואנה צ'בק
The Power of the Actor: The Chubbuck Technique - Ivana Chubbuck

ההוצאה:

אסיה

כוחו של השחקן, רב-המכר של מאמנת המשחק הבכירה של הוליווד, איוואנה צ'בּק, יעניק לכם כלים רבי עוצמה שילמדו אתכם להפוך את שורות התסריט לדמויות בשר ודם.

בעיני כמה מגדולי השחקנים של ימינו, שיטת צ'בק נחשבת לשיטת המשחק המובילה במאה ה-21. צ'בק, היורשת של המורים הגדולים - סטניסלבסקי, מייסנר והאגן - פיתחה שיטה פורצת דרך להצגת התנהגות אנושית על ידי שימוש בכאב פנימי ורגשות, לא בפני עצמם, אלא כדרך לגילום מוצלח של דמות בסרט או על הבמה.

התנהגות השחקן הנובעת ממקור פנימי, ראשוני, הופכת את המשחק על פי שיטה זו למציאותי ומרתק במיוחד. בנוסף, תוכלו למצוא בספר: ניתוח דמויות בתסריטים קלאסיים ועכשוויים מהקולנוע, הטלוויזיה והתיאטרון.

כוחו של השחקן
שתפו אותי

עוד בספר סיפורים מרתקים מאחורי הקלעים על הדרך שבה למדו מגוון שחקנים מפורסמים את אמנותם. פרקים על כלי משחק מעשיים ושיטות תרגול ייחודיות בעבודת השחקן. אחרית דבר מאת רונית אלקבץ.

ביקורות מחו"ל
"איוואנה צ'בק היא מאמנת המשחק המובילה כיום... שיטות הלימוד החדשניות שלה משלימות את השיטות של מורי העבר הגדולים ומתחרות בהן... להדרכתה היתה השפעה מהותית על הצלחתי ועל עומק המשחק שלי." האלי ברי

"איוואנה צ'בק... אי אפשר לחיות איתה, אי אפשר לשחק בלעדיה." גארי שנדלינג

"איוואנה צ'בק היא רב-אומן והדרכתה מעניקה כוח ועצמאות. התשוקה לניצחון מתבטאת בכל רגע ורגע מתוך כל סצנה, ויוצרת בכך דמות רב-ממדית שמרתקת לאורך זמן. היא לא מלמדת רק איך לשחק ללא פחד, אלא גם איך ניתן לחיות כך. קייט בוסוורת'

"זה התנ"ך שלי, אני לא עוזבת את הבית בלעדיו." אווה מנדז

איוואנה צ'בק ייסדה את סטודיו איוואנה צ'בק לפני יותר מעשרים שנה, והפכה לאחת ממאמני המשחק המבוקשים ביותר בהוליווד. בין תלמידיה שרליז ת'רון, בראד פיט, אליזבת שו,ג'ים קארי, ביונסה נואלס והאלי ברי.

כוחו של השחקן מאת איוואנה צ'בק, אסיה הוצאה לאור,
מאנגלית: ניב סבריאגו, 448 עמודים.

איוואנה צ'בק, כוחו של השחקן | הקדמה
משחק הוא אמנות מורכבת וקשה להגדרה. יחד עם זאת, כמעט כל אחד מסוגל להבדיל בין משחק טוב לגרוע, או בין משחק טוב למשחק מבריק. מדוע יכול שחקן אחד לרתק במהלך מחזה, בעוד ששחקן אחר, שמגלם את אותה דמות ואומר את אותן שורות, יהיה יבש ומשעמם? אם הכל היה מסתכם רק בתסריט, ביופיה של השפה, באוסף ניסוחים מחוכמים, היינו יכולים להסתפק בהקראה בקול רם. אך המילים אינן מוקראות סתם כך, בצורה סטרילית מהדף. הן מוצגות ומתעוררות לחיים בידי השחקנים.

כל שחקן יודע שחשיפת כאבו האישי, והבנתו, מהווה חלק מהותי מתהליך המשחק, כך היה מאז סטניסלבסקי. ההבדל בין שיטת צ'בק לשיטות שפותחו בעבר הוא שאני מלמדת שחקנים כיצד להשתמש ברגשות שלהם לא כתוצאה סופית, אלא כדרך להשגת יעד. השיטה שלי מלמדת שחקנים כיצד לְנַצֵחַ.

אם תתבוננו מקרוב בכל סוג של דרמה או קומדיה - למעשה בכל סוג של ספרות - תגלו שהרצון לנצח הוא היסוד היחיד המשותף לכולם. בכל סיפור, רוצות או זקוקות הדמויות למשהו (היעד שלהן) - אהבה, עוצמה, הערכה, כבוד - והסיפור מתעד את הדרך שבה הן מנסות להשיג את התשוקה או הצורך המסויימים האלה. למרות העובדה שהצורה והדרך בה מנסות הדמויות להשיג את רצונן מוגדרות בדרכים שונות ולובשות צורות מגוונות, אם מזקקים את היעדים האלה, מתברר שהמאמץ והקונפליקט של כל דמות קשורים תמיד במאבק להשיג יעד, יהיה אשר יהיה.

אני מלמדת שחקנים כיצד לנצח, משום שזה מה שאנשים עושים בחיים האמיתיים! הם רודפים אחר רצונותיהם. אנשים מעניינים ודינמיים רודפים אחר רצונותיהם בדרכים מעניינות ודינמיות, וגורמים בהגשמת יעדם ליצירת רגש ועוצמה מוגברים. הם עושים זאת מבלי להיות מודעים לכך. השחקן, לעומת זאת, חייב להבין את עצמו לעומק, ולרכוש לו כלים לניתוח תסריט כדי שהתנהגות מעניינת ודינמית כזאת תראה ותרגיש כמו תהליך חסר מודעות. שיטת צ'בק מעוררת התנהגות כזאת, ומאפשרת לממש דחף אנושי טבעי ורב עוצמה זה.

שיטת צ'בק התפתחה מתוך ניסיוני לחקור, להבין ולהתגבר על טראומות אישיות שחוויתי - ובמיוחד להבין את השפעתן על משחקי ועל חיי. לא דמיינתי לעצמי את הכוח והעומק שיהיו לשיטה הזאת.

גדלתי עם אבא מנוכר/לא-מתפקד/מכור-לעבודתו, ועם אימא שהתעללה בי התעללות גופנית ורגשית. פיתחתי חרדות נטישה עמוקות, והרגשתי לא ראויה לאהבה. ביסודו של דבר, הרהבתי עוז לקבל את הפיחות במעמדי. כאדם בוגר וכשחקנית, לקחתי את כל הזוועות מתקופת הילדות וההתבגרות שלי, ושיקעתי את עצמי בהן. חיפשתי סימפטיה והבנה, כי חשבתי שהן יוכלו להקל על הסבל שסבלתי בעבר. בדומה לשאיפה של כל שחקן, נמצאתי במגע אמיתי עם הכאב הפנימי שלי.

אבל התחלתי לתהות, "מהי המטרה לשמה אני מרגישה רגשות קשים אלו? כיצד יכולים תחושות ורגשות העבר לעצב את עבודתי כשחקנית? כיצד הם מעצבים אותי כבן אדם? כיצד יכולות התחושות המקוטעות, המפוזרות ולעתים גם המנוגדות הללו לשמש לגילום דמות בתסריט?"

במהלך עבודתי כשחקנית, פגשתי שחקנים רבים שהעלו מתוכם בכנות תחושות כואבות ועמוקות, אבל עבודתם נראתה כנעשית לשם סיפוק עצמי. הבנתי שקיומם של רגשות עמוקים ועזים לא בהכרח הופך אותי לאדם עמוק ומיוחד. גיליתי שהתעסקות ממושכת בכאב האישי - בחיים ועל הבמה - מביאה לתוצאה הפוכה כמעט לחלוטין. היא נראית כמו עיסוק מופרז בעצמך, כמו שקיעה ברחמים עצמיים ובחולשה - תכונות מהותיות של קורבן, לא בדיוק בחירה מוצלחת לשחקן.

התחלתי לחקור כיצד ניתן להשתמש בצורה אפקטיבית ומוצלחת יותר במגוון התחושות שירשתי. כשבחנתי חיים של אנשים מצליחים, גיליתי שהם נוהגים להשתמש בטראומות הגופניות והרגשיות שלהם בתור תמריץ, לא כדי להשיג סיפוק עצמי דרך הסבל שלהם, אלא כדי לספק השראה ותנופה להישגיהם האדירים.

ניחשתי שאותה נוסחה יכולה להתאים גם לשחקנים ולדרך שבה הם ניגשים למשחק. התבוננתי בשחקנים הגדולים של זמננו, וגיליתי שבהופעותיהם יש את אותו דחף רגשי לגבור על המצוקות, ולהשתמש באותם מכשולים עצמם כדי להבטיח את השגת המטרה והניצחון. שחקנים גדולים מחקים בצורה אינסטיקטיבית את טבעם והתנהגותם של אנשים גדולים.

היה עלי ליצור שיטה שתחקה ותדריך תהליך כזה. שיטה שתחקה התנהגות דינמית אנושית אמיתית. שיטה שיכולה, מרגע שהשחקן מתחייב לקבל החלטות בלי פחד, להוביל אותו, ולהעניק לו את הכוח הדרוש להשתמש בכאבו האישי להשגת היעד של הדמות. בנוסף, שיטה שתספק דרך מעשית להסתכן בבחירות, דרך שתאפשר לשחקן לשבור את החוקים ולהמציא חדשים, ותהווה השראה למשחק ולדמויות יוצאי דופן. שיטה שתוליד במקום קורבן, גיבור בעל אומץ רגשי.

הבנתי ששחקן חייב להזדהות עם הצורך הראשוני, היעד או המטרה הבסיסיים של הדמות. ומתוך הבנת המטרה הזאת עליו לאתר את הכאב האישי המתאים שיאפשר לו להשיג את המטרה בצורה יעילה. אחרי שהשתמשתי ברעיון הזה במשך זמן מה, הבנתי שעל הכאב להיות חזק מספיק בכדי להעניק לשחקן אומץ להתחייב ללא פחד לעשות כל מה שיידרש להשגת המטרה שלו. אם הרגשות אינם חזקים מספיק, חסר לשחקן אותו הדבר שישמר את מאבקו לנצח. ברגע שכאב אישי מתאים משולב במטרה, הוא מאחד בין השחקן לבין מצבה של הדמות, והופך את השגת המטרה לחשובה וחיונית לו כבן אדם, ולא רק כשחקן שמגלם דמות. מתוך הגישה החדשה הזאת נולדה השיטה החשובה ופורצת הגבולות שלי.

התחלתי לשכלל את התיאוריה של התגברות על הכאב האישי כדרך להעצמה, ולהפוך אותה לשיטה. היה עלי לנתב את השחקנים ליצור הזדהות פסיכולוגית מוחלטת עם הדמות ולהרגיש את הדחף שלה.

מרגע שהתחלתי ליישם את העקרונות הללו גיליתי שהתהליך מעשיר אותי כל כך מבחינה אישית, עד שהפך למעשה לדבר המרכזי בחיי. התחלתי ללמד שבעה ימים בשבוע, שעות ארוכות בכל יום. כיוון שלימדתי ואימנתי בעיקר שחקנים פעילים, נפוצה במהירות השמועה ברחבי קהילת השחקנים המקצועית. פתחתי סטודיו למשחק. זמן קצר לאחר מכן כבר היתה לסטודיו רשימת המתנה ארוכה למדי. מעולם לא פירסמתי אותו וסירבתי לכל קידום מכירות או לרישום שלו באחד מכתבי העת המקצועיים לשחקנים. אפילו לא היה לי אתר אינטרנט. למעשה, במשך כמה שנים, מספר הטלפון של הסטודיו היה חסוי. החלטה זו לא נבעה מהתנשאות או מיהירות, אלא מהאמונה שאם שחקן באמת רוצה למצוא אותי, הוא יצליח. היו אנשים שעשו מאמצים גדולים על מנת להצטרף לכיתת הלימוד שלי, ולעתים טרחו חודשים בניסיון להשיג את מספר הטלפון של הסטודיו. כתוצאה מכך, משכתי אלי אנשים שבאמת מסורים לתחום - בין אם הם כותבים, במאים או שחקנים. אני מאמינה באמונה שלמה שאיכות תלמידי, רובם שחקנים פעילים ומסורים, תרמה בחלקה לקידום השיטה ולהצלחתה.

במהלך עשרים השנים האחרונות, אימנתי, בלי הגזמה, אלפי שחקנים לאלפי תפקידים באלפי סרטים, תוכניות טלוויזיה ומחזות.

שחקנים אלה מהווים מעבדת מחקר חיה (ומשחקת) לשיטת המשחק שלי. פעמים רבות אימנתי מספר שחקנים שהתמודדו על אותו התפקיד באותו הסרט. זכיתי לראות, ממקור ראשון, מה עובד ומה לא. במהלך הזמן, זיהיתי את המאפיינים המשותפים של היסודות היעילים ביותר. ברגע שגיליתי שגישות מסויימות מצליחות פעם אחר פעם, פיתחתי, חקרתי ושיכללתי אותן, עד שהפכו לקלות לחיקוי. בכל פעם שזכה אחד משחקני בתפקיד או בביקורת מעולה ובפרסים, גיליתי שהדבר נבע משימוש באותם כלים יסודיים דומים, כולם מבוססים על פסיכולוגיה אנושית בסיסית ועל מדעי ההתנהגות.

דפוס נוסף בו הבחנתי במהלך הזמן הוא, שלשיטת המשחק שלי יש נטייה לחלחל אל חייו האישיים של השחקן. השימוש במצוקה עצמה בכדי להתגבר עליה ולנצח נותן השראה גדולה כל כך והוא אפקטיבי כל כך, עד שרבים משחקני אימצו באופן לא מודע התנהגות זו כדרך חיים, וזכו בהגשמה עצמית ובכוח. הם מבטלים את הפיכתם לקורבן בחייהם, כפי שהם עושים זאת בעבור הדמות מהתסריט.

הדבר שחשוב לך לדעת בתור שחקן, במאי, תסריטאי, או אפילו אם אינך שחקן אך אתה מעוניין ללמוד כיצד להשתמש בכאבך האישי בכדי לכבוש יעדים, הוא העובדה שיש לי שיטה שמעמיקה את המשחק בצורה יוצאת דופן, ושמשנה את חיי השחקן.

ספר זה יספק לך את המתודולוגיה המדוייקת של שיטת צ'בק, שבבסיסה היא שיטה קפדנית ומפורטת לניתוח תסריט בשלבים. שיטת ניתוח זו תעזור לך להתחבר לרגשותיך, ותספק לך דרך לא רק לחוש אותם, אלא גם לעשות בהם שימוש רחב ממדים ורב עוצמה. "כוחו של השחקן" ילמד אותך כיצד לתעל את הקונפליקטים, האתגרים והכאב שלך לאפיק חיובי, גם בעבור הדמות שאתה מגלם וגם עבור האדם שמאחוריה.

במשך כל הקריירה שלי כמורה קיבלתי כרטיסי ברכה, פתקים ומכתבים רבים מתלמידי בהם הם מודים לי על השיטה שפיתחתי. שיטה שגורמת תמיד, כך מתברר, לשינוי בחיים ובקריירה של השחקן, הכותב או הבמאי. ספר זה הוא דרכי להשיב לכולם "תודה רבה לכם." למדתי מתלמידי - הודות להיותם "מי שהם" כבני אדם, והודות לחוויות החיים המגוונות שלהם - באותה מידה, אם לא יותר, משלמדו הם ממני.

© כל הזכויות שמורות לאסיה הוצאה לאור

כוחו של השחקן - איוואנה צ'בק
The Power of the Actor: The Chubbuck Technique - Ivana Chubbuck


לראש העמוד

מומלצים: ספרים | כתב עת ספרים | עולם חדש | רמקולים | זכות הילד לכבוד
| סמיוטיקה | מטר | רמות | Tom | דלילה | גד ויספלד | מיקרוטופינג

ספרים חדשים באוגוסט 2019:
אולטימטום, אי אפשר לברוח מהשמש, אלוהים אתה שם? זאת מרגרט, אמש, לילה אחרון, בין המולדות, במקום גרניום, גיא בן הינום, גשם חייב לרדת, דוניא, האוויר שאת נושמת, האיש שלא שרף את קפקא, האישה שלא הייתה, האלמנה השחורה, הזנה רעילה, הכד השחור: רומן משפחתי, הכלה מאיסטנבול, המיסה של האתאיסט, המשהו הזה, הסבך, השועלים של שמשון, וינה 1900 , חוק 5 השניות, חיים לנצח, יפים כמו שהיינו, לֻזוּמִּיַאת: התחייבויות וחובות מופרים, לא העזנו לדעת, לאהוב מחדש, לקראת אוטוביוגרפיה מינורית, מבוסס על סיפור אמיתי, מסע דילוגים, מרלנה, נהר הקרח, נשים ללא גברים, סודות, סוכרי יוסי - אמזלג, סטארט אפ, סער ופרץ, ספר געגועים, עגלות , עוד לילה אחד, עינה של האורקל, על מקום הימצאה, עצי לבנה ומסילות ברזל, פול אוסטר 4321, פיצות,איקאה ודילמת האיש השמן, ציפור בעיר קדושה, רומן, רשימת המוזמנים, שמיים שאין להם חוף.

ספרים חדשים

סמיוטיקה - בניית אתרים, עיצוב אתרים
* * *