| |
ספרים חדשים - אתר טקסט ⚞ שנת 2010 ⚟ |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | שנת 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | |
| אוגוסט 2019 | יולי 2019 | יוני 2019 | מאי 2019 | אפריל 2019 | מרץ 2019 | פברואר 2019 | ינואר 2019 | דצמבר 2018 | נובמבר 2018 | אוקטובר 2018 | ספטמבר 2018 | | |
|
![]() |
דרור בורשטיין (1970) בלקסיקון הספרות העברית החדשה: סופר. יליד הארץ. גדל והתחנך בנתניה. לאחר שירות צבאי למד משפטים וקיבל תעודת עריכת דין (1996). חזר לספסל הלימודים ולמד ספרות עברית. הוציא עם אילת גורנר ואביב טלמור "חמישה גליונות שירה", כתב-עת לשירה צעירה (מאי-אוקטובר 1998). סיים תואר שלישי בספרות עברית מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים (2002) (דיסרטציה על יצירתו של הסופר יעקב שבתאי). שימש כחבר מערכת השבועון "כל העיר" ושימש כמבקר אמנות של העיתון וכן השתתף בכתיבת ביקורת סיפורת ושירה במוסף "תרבות וספרות" ובמוסף "ספרים" של 'הארץ'. כמו כן עורך תוכנית מוסיקה ב'קול המוסיקה' של 'קול ישראל'. לימד קורסים בחוג לספרות של האוניברסיטה העברית בירושלים וכן בחוגים שונים ב'בצלאל'. כיום מלמד בחוג לספרות עברית באוניברסיטת תל-אביב. זכה בפרס ברנשטיין לספרות לשנת 2005 המוענק מטעם התאחדות הוצאות הספרים על ספרו "אבנר ברנר". זכה בפרס היצירה הספרותית על-שם לוי אשכול לשנת תשס"ו. דרור נשוי ואב לשני ילדים. תושב תל-אביב. ספריו בטקסט: קרוב, (כתר, 2009), הרוצחים, (בבל, 2006).
מתוך "נתניה" | דרור בורשטיין
נותרתי על הצוק עם סבי, כשאני מתחפר בקושי באדמת הכורכר ונאבק ברוח המושכת מתחת לכנפיים הכתומות. "עוף, עוף, יש הזדמנות," אמר. "ומה איתך?" שאלתי. "אני מיד יוצא, עוד רגע, אני לוקח רק כדור ללחץ-דם," אמר וטפח על כיסיו המרובים. "אני אהיה האחרון". שלחתי את ידי להצביע על הכיס שבו שמר את התרופות, ובתוך כך הרפיתי בפזיזות מאחיזתי בשיח הנמוך. מיד לקחה אותי הרוח, שכיוונה התחלף פתאום, בתנועה אנכית כמעט, והעיפה אותי מעל לגגות בתי המלון. הסתחררתי מעלה כלהבי מדחף. גרבי טבלו בעננים, או שמא היו אלה סדינים רטובים על גגות המלונות. ראיתי משפחה יושבת סביב שולחן פלסטיק לבן על גג אחד מבתי המלון ומשחקת רמי קוביות. הפרנקים נערמו מתחת לכוסות קפה או-לה. אבנים לבנות ניצבו על השולחן לצד חמאה. ראיתי את אור השמש העולה משתקף בקולטי השמש - בכל קולטי השמש שבכל המלונות כולם. ראיתי סיעה של ציפורים שחורות עולה מתוך עלווה שחורה. ראיתי את אבי מתקרב אל השמש כביכול ואת אמי נוגעת באצבעות רגליה היחפות בקצף הגלים. מאז ריחפתי שם פעמים רבות לבד. אחרי כמה דקות השלמתי הקפה מעל לחוף ודאיתי אל הים. הורי ושני אחי טסו כה וכה בעצלתיים, בטור עורפי, כמו בקיאים כבר במעוף, כאדם שאחרי כמה דקות במים מבין איך צפים והוא שורק שאננות לעננים. כמה גדול הפיתוי לכתוב איך סבא, בן שמונים, עף לצדם, או איך שכב על החולות למטה, אחרי צלילה קצרה והתרסקות. אך לא כך קרה. הוא רק עמד שם, בכנפיו הירוקות, סמוך לקצה הצוק, והביט בנו מרחפים, קרבים ומתרחקים, יורדים כמעט אל פני המים, עולים עד כי כמעט לא היה אפשר לראות אותנו או אף להבדילנו מהציפורים. ואחרי חצי שעה צלצל משכיר המצנחים בפעמון גדול לאות כי די. כתפינו דואבות מן הרתמות, כיוונו את עצמנו אל מסלול הנחיתה המסומן בבקבוקים מלאי חול ים ליד האוהל העלוב, דשדשנו בחול עם המגע הראשון בקרקע ונבלמנו במזרן קפיצים ישן, שהוצב בניצב לאדמה. סבי עדיין עמד שם, השקיף אל האופק, וידיו עדיין אוחזות במגבעתו לבל תעוף. מקלו היה מוטל בצד. הלכנו לחפש בית קפה לחגוג את יום הולדתו. אבל כולם היו סגורים.
חוטף הילד | דרור בורשטיין
לא הרחק משם ישב השכן זכריהו, שזקנו צימח, על גג של מכונית כדי להיטיב לראות, ובקדחתנות ובהטחות מכחול עזות צייר על קנבס שנמתח בחיפזון את המלון ואת האש ואת ההמון שהתגודד בקצה המערבי של ביאליק. הוא צייר את הכבאים המותחים יריעות הצלה, את הקופצים הראשונים מן הקומות העליונות, נשים שמנות ועירומות שקצף של אמבטיה על גופן, גברים ממושקפים שבידם העדינה שקית תפילין, שוטרים בנשק ומדים ועובדי המלון בחליפות שרד אדומות וחרוכות. אחד-אחד קפצו למטה והציגו לעיר כולה את תמונתם, שכותרתה היתה אז כביכול "שנות השמונים המוקדמות; אני עומד לרגע באוויר ובגבי בניין בוער וים". הוא צייר את הלהבות המשתקפות בגלים ואת בהלת התיירים שחופשתם עלתה באש ואת אור השמש שנמסך בתבערה. ואז פתאום הפנה ראשו אלי והוא צייר אותי. העיר שבתה ממלאכה, כולם רצו לראות את השרפה, כמו הוצאה להורג בכיכר המרכזית. שנים שלא היתה שרפה כזו בעיר, עמוד אש כמו בתנ"ך, ועוד ממש על שפת הים. צלמים צילמו עד שכלו סרטי הצילום ונבלמה האש ונדחקה לקומה הראשונה, כמו מעלית תקועה שמורידים במאמץ קומה-קומה. מתוך האש החנוקה, הנרגנת, עלה בית המלון, מלך הים שצורתו שונתה לעי של אפר, עטוי שלמה ארוכה של פיח לח ועשן, ורק ראשו צעיר עוד ובריא. רוח הגיעה ופיזרה את העשן ואת רוב המשתעלים, והם, כציידי פרפרים בלי רשת, ניסו ללכוד את שיעוליהם הנמלטים מזרחה. השכן מן הקומה החמישית הציג לראווה את הציור היפהפה, הלח עדיין, והשכן הבלגי התבונן בו בעין אחת עצומה, כבקי, ולעס. מופע בית-המלון-באש עמד להסתיים (ולא הרחק משם עמד בית המלון שלנו, מלון תל אביב, והוא אינו בוער ולא אפוף עשן, ללא אורחים כבר אם לומר את האמת). השמאים מהביטוח כבר עמדו לצאת לדרך, מעיינים בתקנון ומיטיבים את עניבותיהם כשהם הוגים במלוא המשמעות של המילה היפה "הצתה" ובהשלכותיה הביטוחיות המפליגות, נושקים, נרגשים, לנשותיהם היפות, הצעירות כל כך, המבוטחות לחלוטין. עמדנו לחזור אל הבית ואל המשך היום המעניין הרבה פחות, אל שיעורי הבית על יוון העתיקה, אך מקצהו השני של הרחוב נשמע קול לא בלתי-מוכר. הפנינו את ראשינו וראינו את סבי יחף, פיג'מה לעורו, עשן מעל ראשו, ודלי של פח מלא עד חציו במים אחוז בכף ידו. הוא רץ אלינו מתנשף. "הודיעו שיש אש בחדשות של שתים עשרה," אמר. © כל הזכויות שמורות לכתר הוצאה לאור נתניה - דרור בורשטיין ![]() ![]() ![]()
מומלצים:
ספרים
|
כתב עת ספרים
|
עולם חדש
|
רמקולים
|
זכות הילד לכבוד
|
![]() |
|
![]() |