| |
ספרים חדשים - אתר טקסט ⚞ שנת 2006 ⚟ |
| 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | שנת 2006 | 2005 | |
| אוגוסט 2019 | יולי 2019 | יוני 2019 | מאי 2019 | אפריל 2019 | מרץ 2019 | פברואר 2019 | ינואר 2019 | דצמבר 2018 | נובמבר 2018 | אוקטובר 2018 | ספטמבר 2018 | | |
|
"ביום שלישי נשחטו ארבעה כבשים בוֵנְטֵבּרוּן, באלְפִּים. וביום חמישי, תשעה בפְּיֵירְפוֹר. "הזאבים, " אמר זקן אחד. "הם יורדים עלינו." השני רוקן את כוסו, והרים את היד. "זאב אחד, פְּיֵירוֹ, זאב אחד. לא ראית אף פעם חיה כמוה. שיורדת עלינו." באותו הזמן, בפריז, מול מכשיר הטלוויזיה שלו, פקד ז'אן-בטיסט אדמסברג, השוטר הכי נמוך בצרפת, עוקב אחרי החדשות. הוא עוצם את עיניו, ונזכר בילדותו בפירנאים, ובקולות של הזקנים: "כמו גחלים, בחור, כמו גחלים, העיניים של הזאב בלילה".
תרגום מצרפתית: אביגיל בורשטיין,
עריכת תרגום: רמה אשוח,
מתוך הפרק הראשון
בלי לזוז, משקפות בידיהם, צפו שני הגברים בזוג זאבים. השעה היתה עשר בבוקר והשמש הכתה בראשם. "הזאב הזה הוא מָרקוּס," פסק לורנס. "הוא חזר."
השני, בן המקום, הניד בראשו. הוא היה קטן, שזוף, עקשן מעט. הוא צפה בזאבי המֵרקַנטוּר מזה שש שנים. קראו לו זָ'אן.
"זה סִיבֵּלִיוּס," רטן. מוטרד, כיוון זָ'אן מֵרְסיֶיה את המשקפת, מיקד את העדשות וצפה בעיון בזאב הזכר שהסתובב סביב סלע ורחרח את האוויר, במרחק שלוש מאות מטרים מזרחית למחבואם. הם היו קרובים, קרובים מדי, היה עדיף לסגת אבל לורנס רצה לצלם בכל מחיר. בשביל זה הוא בא, בשביל לצלם את הזאבים ואז לשלוח את הכתבה לקנדה. אך מזה שישה חודשים הוא דוחה את חזרתו בתירוצים מעורפלים. למען האמת, הקנדי התחיל להכות שורש. ז'אן מֵרְסייה ידע למה. לורנס דוֹנַלד ג'וֹנסטוֹן, מומחה בעל שם לדובי גריזלי קנדיים, נפל שדוד לרגלם של קומץ זאבים אירופיים. והוא עדיין לא החליט להגיד את זה. איך שלא יהיה, הקנדי גם נהג לדבר כמה שפחות.
"חזר באביב," מלמל לורנס. "להקים משפחה. אותה - אני לא מזהה."
ז'אן מרסייה רשם כמה הערות בפנקס שהיה תלוי מחגורתו, לגם ממימייה וחזר לתנוחתו מבלי לפצפץ ולוּ זרד. לורנס הניח את המשקפת, ניגב את הפנים. הוא משך אליו את המצלמה, כיוון אותה אל מרקוס ולחץ בחיוך. הוא חי חמש-עשרה שנה מחייו בקרב הגריזלים, הראמים והזאבים הקנדיים. פסע לבדו בשמורות העצומות, צפה, רשם, צילם, הושיט יד לפעמים, לָזקנים יותר שמבין שותפיו הפראיים. בלי צחוק. ג'וֹאַן, נקבת גריזלי זקנה שהתקרבה אליו לא פעם, במצח מורכן, כדי שיגרד לה את הפרווה. ולורנס לא תיאר לעצמו שאירופה המסכנה, הזעירה, ההרוסה והמבויתת תוכל להציע לו דבר-מה. הוא קיבל על עצמו את המשימה ברכס המרקנטור תוך הסתייגויות רבות. שיהיה.
בסופו של דבר, הוא נשאר בלי סוף בצלע ההר הזה, דוחה את חזרתו. ברור, הוא נגרר. הוא נגרר בגלל הזאבים האירופיים בפרוותם האפורה, המדולדלת, אבותיהם העלובים והמתנשפים של היצורים הארקטיים הבהירים והשעירים, אלו שלדעתו היו ראויים לכל חיבתו. הוא נגרר בגלל ענני החרקים, מפלי הזיעה, השיחים המפוחמים והלהט המתפצפץ של אדמות הים התיכון. "חכה, עוד לא ראית כלום," היה אומר לו ז'אן מרסייה בפסקנות, על פרצופו מרוחה ההבעה היהירה של בעלי הניסיון, הצלויים יתר על המידה, השורדים בהרפתקת החום הגדול. "עכשיו רק יוּני.”
הוא נגרר, בסיכומו של דבר, בגלל קאמִי. "זה לא גינוי," אמר לו ז'אן מרסייה בכובד ראש מסוים, "אבל כדאי שתדע: אתה מכה שורש." "טוב, עכשיו אני יודע," ענה לורנס. לורנס עצר את המצלמה, הניח אותה בעדינות על תרמילו וכיסה אותה בפיסת בד לבנה. מרקוס הצעיר נעלם זה עתה לכיוון צפון.
"הלך לצוד לפני החום הגדול," העיר ז'אן.
"שלושה גורים לפחות," אמר ז'אן. © כל הזכויות שמורות לבבל הוצאה לאור האיש ההפוך - פרד וארגס
|
|
מומלצים:
ספרים
|
כתב עת ספרים
|
עולם חדש
|
רמקולים
|
זכות הילד לכבוד
|
|
|